1 Mart 2013 Cuma

DEĞERLİ HAYATSEVERLER

Uzun zamandır sırasını bekleyen huysuz ve tatlı amca... Öyle söylene, söylene; kıpırdayarak; sağa, sola laf ederek bekliyor. 'Eh, bana da sıra gelsin, iki çift lafımı deyip gideyim. Dilim şişti, sıcak bastı, bahar geldi, heyecan bastı yahu! ' diyerek dikkatleri üzerine çekti.
Ve şimdi ayağa kalktı. Ne yapıyor? Aman Tanrım, sayın seyirciler, kapıya yaklaşıyor. Yaklaştı. Olamaz, kızarmaya başladı. Kalp krizi mi geçiriyor? Hayır. Yumruklarını havaya kaldırıyor. Merak içindeyiz sayın seyirciler. Birine mi vuracak? Aniden sloganlar atmaya mı başlayacak? Hiçbiri! Hiçbirini yapmıyor. Kapıyı yumruklamaya başlıyor değerli seyirciler. Amca çok öfkeli. O da ne? Ağzından tükürükler fışkırtarak bağırıyor. 'LAAAAĞĞNN! AÇIN LAN! İKİ ÇİFT LAFIM VAR!'
Yumruğu, kapının olmadık bir yerinden içeri giriyor. Öyle ki, elini geri çekiverse, yaralanacak. Odadakiler ve beklemekte olan diğer herkes heyecan kesildi sayın seyirciler! Yok böyle bir şey! Yok!
Amca, bir yumruğu kapının içinde, diğeri manidar hareketlerle serbest halde duruyor. O da ne! Kapı yavaşça aralanıyor. Sadece yumruğunu soktuğu odaya seslenmeye hazırlanıyor sporcumuz sayın seyirciler. Tarihi bir an. 'Hayatta kalma sporcusu amca', bir kapıyı değil, bir kuralı kırdı:
'Bihaber yaşamayı seçenleri uyandırmama.' kuralı. Artık dönüşü yok, belli ki konuşacak. Ve evet sayın hayatseverler, şimdi de- - Durun! Konuşuyor!
'Lan! Bakın bana hele. Bu kapıyı kıran yumruğuma bakın. Bu yumruk kadar göt yok hiç birinizde. Ben, zoruma giden bir laf işittim diye tam 7 sene evvel çektim kapıyı, çıktım. Bunca yıl işte bu ellerimle tamirat yapıyorum. Bozuklarınızı, kırıklarınızı, döküklerinizi onarıyorum. Evinizin doktoruyum oğlum ben! Siz kimsiniz de bana saygıda kusur ediyorsuz? Kimsiniz de karınızın, kızınızın namusunu benden koruyorsunuz beceriksizler. Ulan ben ampul takmak için, en üst rafa uzanmak için, çivi çakmak için bile çağırıldığımı bilirim be! Bu kadar mı iş tutmaz eliniz? Bu kadar mı erkeksiniz? Hem kocalık görevlerinizden birini yerine getirmem için çağırın, hem de sapık muamelesi yapın. Yazıklar olsun size... '
Sessizlik. Sessizlik, bulanıklık ve bir bulantı oldu sayın hayatseverler... Nefesler tutuldu; içerideki adamlar küçülüp bozuldu ve yanıt bekleniyor. Yanıt gelecek mi? Yoksa- Evet, amca yeniden alıyor sazı eline.
'Ulan! Ulan ben sizin âdi önyargılarınız yüzünden yıllardır bir kadının sigarasını bile yakamıyorum lan! Hiçbir kadının canın yakmamış olan ben, bir sigara yakmaya, bir kadının gözlerine bakmaya çekinir oldum. Adam mısınız lan siz!'
...
GOOOL!!! Ve top ağlarda sayın seyirciler! Gol oldu!!! Amca, bir canavarın kalbini söker gibi söktü yumruğunu kapıdan; kanlar içinde kalarak, içeride küçük adamcıklar bırakarak sahayı terk etti.
Bu maç burada bitti sayın seyirciler... İyi günler.



'

Hiç yorum yok: