5 Haziran 2013 Çarşamba

ÇAPULCU CANGAMA


















KAPI

Ağacın yanından geçiyorum 

Ağaç yerli yerinde 
Dönüp bakıversem birdenbire? 

Soğuk taşlara basıyorum 

Bütün ısınıyor tenim 
Bu yangın bu kıyamet ne? 

Güneşi yanıma alıyorum 

Açıyorum önüme denizi 
Ağaç taş güneş deniz 
Aç biilâç hepsi. 

Ben de sizdenim ben de 

Yerli yerimdeyim ben de ağaç gibi 
Taş gibi soğuk 
Güneş gibi sıcak 
Rahat mı rahat deniz gibi. 

Bir gün dedim ki kendi kendime 
Gözlerim de varmış demek 
Ellerim ayaklarım gibi. 
Bunu aklımla buldum. 
Önce ellerim ayaklarım akıllandı 
Sonra ellendi ayaklandı aklım 
Artık işbölümü hak getire. 

Ben yıktım bu kapıyı ben 

Deliler gibi hayvanlar gibi 
Karşıma çıktı ansızın 
O mutlu güvenli doğal 
O yalansız duru ilk 
Yitik evren. 


Melih Cevdet Anday




Hiç yorum yok: